Se vad några av våra kunder säger om oss.
Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln.
Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.700 anställda och 180 varuhus.
Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och på Färöarna. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik.
Läs mer på elgiganten.se eller LinkedIn.
Elgiganten är ett stort företag med många affärsben och fler än 400 butiker i Norden. Bland annat erbjuder vi försäljning i butik och e-handel, hemleverans, installation, reparation och återvinning.
Tjänsten Kartanalys hjälper oss att på ett tydligare och enklare sätt kunna hantera allt detta, vilket sparar oss mycket tid och pengar.
Kartanalys är även bra att använda för presentationsmaterial eftersom man ser och förstår all information bättre när man tar hjälp av karta och får den geografiska dimensionen. En stor fördel är att vi kan använda Kartanalys för hela Norden.
Några användningsområden vi använder Kartanalys för:
Vi arbetar självständigt i Kartanalys men när vi har haft frågor så får vi bra och kunnig support som vi kan dra nytta av.
Världsledande inom hållbar rengöringsutrustning.
Sedan 1906 har Nilfisk haft som målsättning att producera och sälja professionella rengöringsprodukter av högsta kvalitet över hela världen.
I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och är en betrodd leverantör av eftermarknadsservice till den professionella marknaden. Vi är ett globalt företag med verksamhet i över 40 länder och vi har 4 700 anställda, våra produkter säljs i över 100 länder. Hållbarhet är en hörnsten i allt vi gör. Vi har åtagit oss att minska koldioxidutsläppen i vår verksamhet inom omfattning 1, 2 och 3 för att vara branschledande inom hållbara rengöringsprodukter.
Läs mer på nilfisk.com eller LinkedIn.
Inom Nilfisk Service använder vi Kartanalys för att bland annat optimera våra serviceteknikers distrikt. Tjänsten Kartanalys löser enkelt vår tidigare utmaning att bilda sig en tydlig och visuell överblick av vilka postnummer som omfattas av vilka tekniker, hur många maskiner, hur många kunder och vilka serviceavtal det finns i vilket distrikt.
Kartanalys är även verktyget vi har saknat för att kunna bilda oss en överblick över var våra +2 000 servicekontrakt av maskiner finns. Vi kan nu lättare optimera så att servicearbeten fördelas jämnt över året och inte minst att kunder inom samma geografiska område servas under samma period. Detta ger en stor besparing i resekostnader.
Kartanalys används också för att bedöma var våra befintliga kunder finns, så vi vet i vilka geografiska områden vi ska anställa nya tekniker. Det används också för att hitta "mörka fläckar" där vi inte har många kunder men där det finns bra potential och våra säljare ska prioritera säljinsatser.
Våra kontaktpersoner på Kartanalys har alltid hjälpt snabbt med support och tips. Samtidigt ska de ha en eloge för att de har lyssnat på våra önskemål/förbättringsförslag för tjänsten – och faktiskt genomfört dessa.
Elitfönster På Plats är ett servicekoncept från Elitfönster, som erbjuder en helhetslösning för dörr- och fönsterbyten. Vi gör kompletta fönsterbyten under ledorden “Mätt, Monterat och Garanterat”, där allt ingår i priset.
Att byta fönster med Elitfönster På Plats gör att du får produkter, hemleverans, montage och garantier från en och samma leverantör - på samma offert.
Elitfönster På Plats är en del av Inwido – Europas ledande fönsterkoncern med närmare 5 000 anställda.
Läs mer på elitfonsterpaplats.se eller LinkedIn.
Elitfönster På Plats växer stadigt omsättningsmässigt och geografiskt. Vi har mycket data och arbetade bland annat i Excel men saknade en bra karttjänst. Målet var att förbättra och förenkla befintliga arbetssätt och efter utvärdering av Kartanalys var det ett självklart val.
Nu kan vi helt på egen hand snabbt och enkelt analysera, planera och skapa våra områdesindelningar för franchisetagare, dörr- och fönsterrådgivare och montörer. För bästa resultat så kombinerar vi statistiken som ingår i Kartanalys med egen data såsom försäljning och utförda och kommande installationer.
Det är väldigt lätt att förstå information när man tar hjälp av karta vilket förbättrar interna och externa dialoger. Dessutom är det bra i rapporter och presentationer. Om vi har frågor eller vill lära oss fler användningsområden så är Kartanalys tillgängliga och kunniga.
Med hjälp av tjänsten Kartanalys spar vi mycket tid och kan säkerställa att allting blir så bra det bara går.
Eriks fönsterputs är Sveriges största leverantör av utvändig fönsterputs i abonnemangsform till privatpersoner.
Vi utför utvändig fönsterputsning enligt ett fastlagt schema och även in- och utvändig fönsterputsning som bokas vid behov.
Våra kunder bor framförallt i 75 kommuner i södra Sverige.
Vi är ett tillväxtföretag med stora ambitioner för fortsatt expansion och för närvarande är vi över 150 anställda.
Läs mer på eriksfonsterputs.se eller LinkedIn.
Eriks fönsterputs är Sveriges största leverantör av utvändig fönsterputs i abonnemangsform till privatpersoner. Vi växer ordentligt för varje år och har 15 serviceteam, över 100 anställda fönsterputsare, cirka 60 bilar, 33 000 abonnenter och utför över 200 000 fönsterputsningar per år. Då gäller det att ha väldigt god koll på logistiken och alla kunders behov och önskemål.
För att kunna ha väldigt god koll på detta så har vi utvärderat många olika lösningar men som ej har varit tillräckligt bra. När vi kom i kontakt med Kartanalys och noga utvärderat tjänsten insåg vi att det var exakt det här vi hade letat efter.
Nu kan vi på ett enkelt och tydligt sätt ha god koll på helheten och behöver ingen extern hjälp. Vi använder verktyget för att koordinera våra serviceteam och anställda, förstå var våra kunder och framtida arbeten finns, men även för att analysera och planera var vi kan och bör växa geografiskt.
Marknad får hjälp med bättre styrda kampanjer (DR och digitalt), tack vare Kartanalys inbyggda statistik och demografidata som vi kombinerar med vår egen data.
Resultatet av att använda Kartanalys är att vi får total kontroll och tydlighet. Vi kan schemalägga dagarna effektivare och minimera restid i bil. Det är bra för både plånboken, miljön, våra kunder och anställda.
Garageportexperten är en franchisekedja med närmare 50 butiker runt om i Sverige, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Med de senaste och bästa produkterna från Sveriges och världens ledande tillverkare. Sedan starten 1995 har de sålt och monterat fler än 200 000 garageportar i hela landet.
Läs mer på garageportexperten.se eller LinkedIn.
I takt med att Garageportexpertens behov av ett tillförlitligt analysverktyg växte kom vi i kontakt med Kartanalys. I dag nyttjas programmet av hela kedjan som sträcker sig från Kiruna i norr till Malmö i söder.
Vi efterfrågade ett smidigt, lättöverskådligt och snabbt verktyg – allt detta har Kartanalys prickat in. Nu kan vi enkelt och tidseffektivt hantera nya och gamla postnummer och använda verktyget för att analysera data utifrån till exempel måluppfyllnad, marknadsområden, primärområde och tjänsteområden för franchisetagare. Då ser vi tydligt vart vi är mest respektive minst starka när det kommer till bland annat marknadsföring, försäljning och installationer.
Verktyget fyller även fler smarta funktioner.
Att vi dessutom kan läsa in data direkt från vårt affärssystem gör att det passar oss väldigt bra. Vi kan varmt rekommendera tjänsten Kartanalys till andra
Lidh Reklam bildades 1960 och är idag marknadsledande i Sverige avseende personligt adresserad direktreklam till nyinflyttade.
Med mer än 60 års erfarenhet har vi en stabilitet och en gedigen kunskap som gör oss unika på marknaden.
Med Välkomstbrevet och Mobilkupongen når vi nära 500 000 nyinflyttade över hela Sverige. Varje år!
Läs mer på lidhreklam.se.
Med Välkomstbrevet har Lidh Reklam nått ut till nyinflyttade i Sveriges alla kommuner och distrikt sedan 60-talet. I Välkomstbrevet får den lokala handlaren, butiken och tjänsteföretaget möjlighet att hälsa de nyinflyttade välkomna till just sin butik, sitt företag.
Med Kartanalys verktyg kan vi äntligen tydliggöra för det lokala företaget vilka postnummer som ingår i dennes kommun eller distrikt, hur många som bor och normalt flyttar in i såväl enstaka postnummer som området i stort. Med verktyget kan vi få målgruppsuppgifter om ålder, hushåll och köpkraft och skapa nya anpassade postnummerområden för handlare med speciella behov. Något som var mycket svårare och omständligare innan vi började arbeta med tjänsten Kartanalys.
Kartanalys ger oss möjlighet att arbeta självständigt utan hjälp av konsulter eller experter. Med några enkla sökningar och klick finns uppgifterna framför ögonen även på användare som inte dagligen sitter med datoranalyser. Att arbeta i Kartanalys karttjänst tillsammans med våra kunder ger ett engagemang och intresse från kundens sida som enkelt leder till goda resultat för både oss och kunden.
Vi är dessutom väldigt nöjda med Kartanalys vilja att förstå vår verksamhet, våra behov och att förbättra och lägga till funktioner i verktyget. Den flexibilitet och lyhördhet som Kartanalys som företag visat gör att vi ser fram emot ett fortsatt fint samarbete med framgångar för såväl Kartanalys som Lidh Reklam. Och det gör det självklart för oss att rekommendera Kartanalys.