Kundcase
Med Välkomstbrevet har Lidh Reklam nått ut till nyinflyttade i Sveriges alla kommuner och distrikt sedan 60-talet. I Välkomstbrevet får den lokala handlaren, butiken och tjänsteföretaget möjlighet att hälsa de nyinflyttade välkomna till just sin butik, sitt företag.
Med Kartanalys verktyg kan vi äntligen tydliggöra för det lokala företaget vilka postnummer som ingår i dennes kommun eller distrikt, hur många som bor och normalt flyttar in i såväl enstaka postnummer som området i stort. Med verktyget kan vi få målgruppsuppgifter om ålder, hushåll och köpkraft och skapa nya anpassade postnummerområden för handlare med speciella behov. Något som var mycket svårare och omständligare innan vi började arbeta med tjänsten Kartanalys.
Kartanalys ger oss möjlighet att arbeta självständigt utan hjälp av konsulter eller experter. Med några enkla sökningar och klick finns uppgifterna framför ögonen även på användare som inte dagligen sitter med datoranalyser. Att arbeta i Kartanalys karttjänst tillsammans med våra kunder ger ett engagemang och intresse från kundens sida som enkelt leder till goda resultat för både oss och kunden.
Vi är dessutom väldigt nöjda med Kartanalys vilja att förstå vår verksamhet, våra behov och att förbättra och lägga till funktioner i verktyget. Den flexibilitet och lyhördhet som Kartanalys som företag visat gör att vi ser fram emot ett fortsatt fint samarbete med framgångar för såväl Kartanalys som Lidh Reklam. Och det gör det självklart för oss att rekommendera Kartanalys.
Lidh Reklam bildades 1960 och är idag marknadsledande i Sverige avseende personligt adresserad direktreklam till nyinflyttade.
Med mer än 60 års erfarenhet har vi en stabilitet och en gedigen kunskap som gör oss unika på marknaden.
Med Välkomstbrevet och Mobilkupongen når vi nära 500 000 nyinflyttade över hela Sverige. Varje år!
Läs mer på lidhreklam.se.